søndag 25. november 2012


Vis meg ditt drivhus.

Endelig er jeg i skrivemodus igjen Jeg har vært så heldig at noen tipset meg  om Danske Klaus Dalby som skriver bøker  om drivhus som blir bygget over alt.Vi fikk besøk av en veldig hyggelig mann og han tok bilder av det vi har som det kan vokse noe i,nemlig Arken avdeling planter og div små hus/skap.
Jeg er så heldig å ha en snekkermann som synes det er morro å lage ting,på sin egen måte, og da blir det litt spennende hvordan ting blir til. Så dette drivhuset er da laget av gjenbruksmatrialer og har nesten ingen rette vinkler, og ble litt lik et styrhus, derav navnet Arken. Her oppbevarer jeg krukker med div planter, og en stor grad Pelargonier,som er utedilla.

Vi har også et "hus" vi kaller tomathuset,
Det hat fått en ny plass,siden vi også har anskaffet drivhus

Det finnes også såkaldte drivskap et par steder



Arvid har også fine drivbenker,både for driving og for å holde uønskede innsekter ute.

Og så lagde han denne fine trappeoppgangen til kjøkkenhagen , som jeg syntes ble som et smykke.

Tilslutt et bilde av siden i boka vis meg ditt drivhus av Klaus Dalby


Vi plantet 670 løker av diverse slag november i år 2012 ,mest tulipan, så da gleder vi oss til de kommer til våren.
Plantasjen solgte for ti kr. posen og da gikk vi bananas.

Noe så herlig som å ha en slik hobby. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar