søndag 24. juni 2012

Geranium,eller Storknebb som det også kalles.

Det har i mange år vært brukt navnet Geranium om det som egentlig heter Pelargonia. Geranium er det latinske slektsnavnet til plantegruppen som vi her i Norge kaller  Storknebb.
St.Hansblomsten, som blomstrer overalt nå, er en Storknebb og tilhører gruppen  Geranium.

Her er noen av mine Geraniumer ,men jeg vet desværre ikke navnet på dem. Men kanskje noen vet?

Denne har store himmelbå blomster og jeg synes den er svært vakker. Den ca. 40 cm. høg


Detter vel den jeg syner er den fineste. Jeg har hatt den i mange år, og den får flere blomster på hver stilk. Den blir utrolig lubben ,og ligner en stor pute når den er på det fineste ca.30-40 cm høg.


Denne har og et vell med store blomster og er praktfull. ca.40 cm.høg.



Denne har snehvite blomster og er en nydelig blomst. Det står en blå Veronika bak,og det hvite og det blå gir en fin harmoni Den er nok 50 cm lang.


Denne ligner nesten en busk,og de rosa blomstene er delikate og det blir ettehvert mer og mer blomster på den. 50 cm høg tror jeg den er .

Denne er liten enda, så størelsen vet jeg ikke,men blomstene er doble med mørkere striper inni. Nydelig.

Denne er spesiell, og man kan tydelig se det som hat gitt navnet til disse blomstene,nemlig nebbene, Den er ellers hvit, menn nebbene rosa. Ca.30-40 cm. høg.
Denne har stor hvite blomster med mørkere striper inni Legg merke til bladverket,som ser nesten fløyelsaktige ut. Ca 40 cm.høg.

Jeg har flere, men det får være nnok for denne gangen. <3<3<3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar